50 days left

Inlägg från 2008-mar-10

Idag är det 50 dagar kvar. Kan tyckas vara en hel del dagar, men tiden går så sjukt fort!! Här om veckan fick jag hem lite roliga produkter från GO (engelskt märke, säljs i sverige av bla smink.nu). Bland annat ett gäng fina ögonskuggor i dust-form, en foundation, concealerpennor och inte minst ett set med 7 proffsiga borstar. LOVE!! Har använt dem flera gånger om dagen sen dess :)

Dust-ögonskuggorna var väldigt lättapplicerade och satt riktigt bra. På den här bilden har min kära vän Sofie på sig en skugga i en skogsgrön/guldig nyans (no 19). Hon har matchat den med ett tjockt lager eye-liner och röda läppar. Till det hade hon en olivgrön kjol och en ball jacka. Smårockigt och snyggt!

image5


Den foundation jag köpte fungerade fantastiskt bra i förhållande till priset. Semitäckande och lätt att jobba med.. Negativt var att man blev väldigt blank av den. Det är iofs inget som ett bra puder inte kan råda bot på. Men jag ställer mig lite frågande till hur nyttigt det är att kleta på sig billiga produkter över hela ansiktet.. Det blir något att undersöka under kursen i USA, återkommer med svaret!

Concealerpennorna var dessvärre inget att hurra för. De täcker finnar, röda partier och liknande rätt bra, men de funkar inte att använda under ögonen, för de är alldeles för hårda! Försöker man lägga på foundation ovanpå är det dessutom stor riskt att man råkar borsta bort concealern. Men för priset (2 nyanser för ca 25 kr) tycker jag att de är värda att ha liggandes i handväskan som back-up, ifall något otrevligt skulle inträffa under dagen och man glömt sminkväskan hemma ;)

Det riktiga klippet var settet med 7 proffisga borstar. Allt man behöver för att göra en snygg make :) De är förpackade i en liten väska och tack vare de korta skaften går hela väskan ner i vilken necessär som helst. Wonderful!

Jenny beställde ett par ögonskuggor i fast form som såg riktigt bra ut de med. Inväntar hennes utvärdering av dem!

Over and out! / Sanda

        


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0