Washington D.C

Martin kom till New York på lördagen (wiii!!) och på tisdagen åkte vi vidare till huvudstaden i vårt tillfälliga hemland. Vi hade bokat rum på The Allen Lee hotel som var jättebilligt och såg ut därefter. Det täckte dock helt och hållet vårt behov som sovplats. 

Kvällen för vår ankomst såg vil till att leta upp en välkänd resturang i form av Hard Rock Café. En serivtör som lät mer europeisk än amerikansk såg nöjd ut ut när jag frågade varifrån han kom och deklarerade stolt att han var skotsk. Han såg inte lika nöjd och stolt ut när jag glatt konstaterade att jag hade haft rätt och att han lät som Shrek. Jag var tvungen att förtydliga att han inte såg ut som Shrek utan bara lät som honom när jag såg hans förvirrade ansiktsuttryck.

Våra fem dagar i DC fördrev vi med att gå och titta på Vita Huset, Washington Monument, Capitol Building, Arlington Cemetary och Pentagon. Vi försökte också hitta något som liknade shoppinggator och nattklubbar men när det inte verkade finnas gav vi upp och gick på bio i stället. Vi såg; Iron Man, The Zohan, Kung Fu Panda och The Happening. Vi beställde också pizza till hotellet som vi åt framför TV:n på Sandras rum två gånger under vårt besök.

Washington var på det hela taget en fin stad med breda gator, stora hus, förvånansvärt lite folk och ungefär lika få kvällsaktiviteter (därav det flitiga biobesökandet och pizzaätandet). 
     
        

Sista bilden är på Washingtons ganska balla tunnelbana. Alla stationer såg ut så, och på vissa sprang dessutom poliser runt med dragna vapen. Mer om det någon annan gång.



  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0