Corio

Fredagen i Annas New York vecka skulle vi ut! Vi hade bestämt träff med Vale och Jo hemma hos dem för att sedan ta oss vidare till The Grand.

Hemma hos våra chilenska vänner fick Anna smaka den numera ökända drinken Piscola som (inte så överraskande)inte föll henne direkt i smaken. Istället drack vi Smirnoff Ice som vi hade införskaffat på delin nedanför, utan att visa leg! Lite senare slöt även Fernandine och Pollo upp (tidigare omnämnda som Ferdinan och Gringo). Jag demonstrerade mina spanskakunskaper som består av "beso con lengua" som betyder kyss och diverse mer dirty fraser (tror jag). Efter detta fick jag noggrannt förklara att beso con legua var till för Martin och inte för någon annan. 

Efter lite smskontakt med Mikaela ändrades planerna och vi åkte till Corio. Ett litet ställe på West Broadway och Grand St som från gatan mest ser ut som en liten bar men är en nattklubb på övervåningen. Mycket mysigt ställe med roligt folk och bra musik. Och så fick vi äntligen ihop en utekväll med Mickan också!

Kvällen fick en underbar avslutning då vi hoppade in i en taxi och Sandra sluddrade fram vår hemadress. Anna som såg uttrycket i chaffisens ansikte sa snabbt;  "Eeeh Jenny, tar du det här eller?" 



     




  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0